Afspraak maken met een medewerker van de Belastingdienst
Hebt u een vraag over uw belastingzaken of toeslagen? U bent van harte welkom om langs te komen op een belastingkantoor of steunpunt. Maak hiervoor gemakkelijk online een afspraak.
U hoeft niet altijd langs te komen. Voor bijvoorbeeld hulp bij uw aangifte kunt u ook videobellen met een medewerker van de Belastingdienst. Ook daarvoor kunt u online een afspraak maken.
Of u kunt een telefonische afspraak maken. Wij bellen u dan op een afgesproken tijdstip. Dit doet u ook online. U krijgt een sms of een e-mail waarin wij uw afspraak bevestigen.
Spreekt u geen Nederlands of Engels? Dan kunnen wij u alleen helpen als u een tolk meeneemt naar uw afspraak.
Hoe werkt het maken van een online afspraak om langs te komen?
U kunt aangeven voor welk onderwerp u onze hulp nodig hebt. Met uw postcode krijgt u de dichtstbijzijnde kantoren te zien waar u terechtkunt. Vervolgens kunt u aangeven hoe laat u de afspraak graag wilt.
Wilt u uw partner of medebewoner meenemen naar de afspraak?
Dat kan. U hoeft dit niet apart aan te geven als u de afspraak maakt.
U krijgt een sms of een e-mail waarin wij uw afspraak bevestigen
U ontvangt de bevestiging direct.
24 uur vóór de afspraak krijgt u nog een sms van ons, waarin wij u aan de afspraak herinneren.
Hebt u een e-mailadres achtergelaten? Dan krijgt u een e-mail van: noreply-balie@belastingdienst.nl.
Wilt u hulp bij het invullen van uw aangifte of voorlopige aanslag?
In het overzicht leest u wat u nodig hebt als u hulp bij uw aangifte of voorlopige aanslag krijgt.
Bent u ondernemer?
Aan de balie kunnen wij u niet helpen met het invullen van een winstaangifte.Bel de BelastingTelefoon voor inhoudelijke vragen over de aangifte.
Bent u startende ondernemer?
Dan kunt u met ons chatten of een videobelafspraak maken.
Wilt u hulp bij het aanvragen van een toeslag?
In dit overzicht leest u welke gegevens u moet meenemen naar de afspraak.
Wilt u hulp bij het aanvragen van een betalingsregeling?
Bekijk de checklist wat u moet meenemen naar onze balie.
Als u een gehoor- of spraakbeperking hebt
- Bel ons met KPN Teletolk.nl.
- U kunt ook iemand anders voor u laten bellen.
- Stel uw vraag in een brief.
Wij antwoorden dan ook met een brief. Stuur de brief naar uw belastingkantoor. - U kunt langskomen zonder afspraak.
Misschien kunnen we uw vraag telefonisch beantwoorden
Dat scheelt u een bezoek aan ons kantoor. Belt u dan de BelastingTelefoon: 0800 - 0543. U kunt bellen van maandag tot en met donderdag tussen 8.00 en 20.00 uur en op vrijdag tussen 8.00 en 17.00 uur.
Houd uw burgerservicenummer (bsn) bij de hand. Want zonder uw bsn kunnen wij u niet helpen. Uw persoonsnummer staat op uw paspoort of identiteitskaart.
Klanttevredenheidsonderzoek na uw bezoek aan de balie
Het kan zijn dat u na uw bezoek aan de balie nog een e-mail van ons krijgt. Daarin vragen we om mee te doen aan een enquête over uw bezoek aan het belastingkantoor. Met uw feedback kunnen wij de service aan u en anderen verbeteren. De afzender van deze e-mail is: noreply-balie@belastingdienst.nl.
Wij gebruiken uw antwoorden in de enquête alleen om de service te verbeteren. Uw gegevens verwerken we anoniem. Zo weet niemand wie welk antwoord gaf. We gebruiken de verzamelde gegevens niet voor een ander doel. En we geven ze ook niet aan derden.